onsdag 6 mars 2013

Äldre människor och djur

Har inte själv någon tillgång till grönbete,men fick förra sommaren ha hästarna här bredvid oss på grannens äng.Vissa kvällar tog vi hem dem till gården,men många nätter var de ute där.Gamla farbron satt jämt i köksfönstret och titta ut och ibland kom han till hagen,berätta då att de haft häst förr på gården osv.
Man såg riktig hur han njöt av att ha hästarna där på dagarna,fick jämt höra vem som bråkat med vem,och att den svart-vita hästen sover mycket och att den bruna biter andra ;) en gång ringde han för hästarna sprang så hårt omkring i hagen ngt var fel,nej sade jag, jämt på kvällar när det blir lite svalare så gör de så,springer och leker,helt normalt.Jag hoppas att vi också denna sommar får ha hästarna där och att farbron kan njuta av sommaren och hästarna <3

På jobbet träffar jag mycket olika människor,träffa en äldre dam och minns inte riktigt hur vi kom in på att diskutera vad slags djur jag har hemma,jag räkna opp alla och när jag sa att jag har en åsna,VAA har du en åsna?!Riktigt sant,joo jag har Veikko,va hon skratta :) hon mindes då att som barn varit på sirkus och där sett en åsna,om jag ännu lever nästa sommar så vill jag gärna träffa Veikko,sa hon.Visst får du det,välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar